කේ ජයතිලකගේ රාජපක්ෂ වලව්ව,කුල පීඩනයට මුහුණ දෙන පරිපාලන නිලධාරියෙකුගේ සංකීර්ණතා විස්තර කරයි. රාජපක්ෂ වලව්ව හරහා කේ ජයතිලක, මාටින් වික්රමසිංහ, ජී. බී. සේනානායක හෝ වෙනත් නවකතාකරුවන් විසින් ගැඹුරින් ස්පර්ශ නොකළ තහනම් විෂය සමඟ කටයුතු කරයි.
ශ්රී ලංකාවේ කුල පීඩනය අර්ධ වශයෙන් ජලයෙන් යටවී ඇති නමුත් ඉන්දියාවේ මෙන් නොපෙනේ. එහෙත් එය ග්රාමීය ප්රජාවන් තුළ දැඩි කලකිරීමට හේතු වී තිබේ. 71 සහ 88 කැරැල්ලට දායක වූ එක් සාධකයක් වූයේ කුල හිංසනයයි. මෙම සාධකය ශ්රී ලංකාවේ උතුරු ප්රදේශයට ද පොදු විය. යාපක වෙල්ලාල ප්රජාව විසින් කොන් කරනු ලැබූ පහත් කුලයේ දෙමළ ගම්මාන තරුණ තරුණියන් බඳවා ගැනීමට කැරලිකාර නායක ප්රභාකරන් සමත් විය. එම කාර්ය දකුනේදී විජේවීර ක්රියාත්මක කලේය.
ජයතිලකගේ රාජපක්ෂ වලව්ව - ප්රධාන චරිතය - කමල්සිරිව ගමේ කුලවත් ප්රභූන් විසින් පහත් කොට සැලකූ අතර අතර ඔහුගේ පවුලේ අයට සිදුවන හිරිහැර කමල්සිරි දුටුවේය. කුල පීඩනය ආශ්රිත ප්රචණ්ඩ ක්රියා හේතුවෙන් ඔහුගේ ප්රාථමික අධ්යාපනය කඩාකප්පල් විය. මෙම සිද්ධිය ඔහුට කොළඹ කතෝලික පාසලකට ඇතුළත් වීමට අවස්ථාවක් ලබා දුන්නේය. කොළඹ පාසලේදී, ඔහු කිසිදු කුල පීඩනයකට මුහුණ නොදෙන අතර දුප්පත්කම වැනි වෙනත් සමාජ ප්රශ්න ඔහුට දැඩි ලෙස කරදර කළේය. කමල්සිරි ගේ යුගයේදී කුල පීඩනයට පත්වූ තරුණයින් සමාජය වෙනස් කිරීම සඳහා විප්ලවයක් දියත් කළහ. එහෙත් කමල්සිරි ට ඔහුගේ ජීවිතයේ බොහෝ ඉලක්ක තිබූ අතර කිසි විටෙකත් එහි කොටසක් නොවීය. කෙසේ වෙතත්, එක්තරා ආකාරයකින් ඔහු කැරලිකරුවෙකු බවට පත් වූ අතර කතෝලික පාසල් අත්පත් කර ගැනීම සම්බන්ධයෙන් කටයුතු කළ ව්යාපාරයට සහාය විය. පාසල් ජනසතු කර ගැනීමෙන් පසු, නව ක්රමය තම අධ්යාපන අරමුණු ඉටු නොකරන බව වටහාගත් විට ඔහු කලකිරීමට පත් විය. විද්යාලයේ බොහෝ දක්ෂ ගුරුවරුන් පෞද්ගලික, අධ්යාපන ආයතනවලට සම්බන්ධ වූ විට ඔහුගේ අධ්යාපනය අර්ධ වශයෙන් කඩාකප්පල් විය. කමල්සිරිට පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති සඳහා මුදල් ගෙවීමට මුදල් තිබුණේ නැත. එම නිසා ඔහුට විද්යා විෂයයන් ඉගෙනීමට නොහැකි වූ අතර ඔහුගේ විශ්ව විද්යාල ප්රවේශය සඳහා කලා විෂයයන් කිරීමට ඔහුට සිදුවිය.
කමල්සිරිගේ කුල ප්රශ්නය ඔහු විශ්ව විද්යාලයට ඇතුළු වූ විට යළිත් මතුවිය. ඔහුගේ පෙම්වතිය ඔහුගේ පවුල් පසුබිම ගැන දැනගත් විට ඔහුගේ පළමු ආදරය අනපේක්ෂිත ලෙස අවසන් විය. රදාවාන ප්රදේශයේ ඉන්නේ රදා මිනිස්සුද කියා ඇය අසන්නීය.
විශ්ව විද්යාල අධ්යාපනයෙන් පසු කමලසිරි පරිපාලන නිලධාරියෙකු බවට පත්වේ. ඔහු ජ්යෙෂ් ඨ රජයේ නිලධාරියෙකු වුවද, ඔහුගේ මුළු වෘත්තීය ජීවිතය තුළම, ඔහු මෙම කුල ප්රශ්නය සමඟ පොරබදයි. ඔහුගේ කුල සංකීර්ණ ඔහුගේ වෘත්තීය විනිශ්චයන් කෙරෙහි බලපාන අතර කම්ල්සිරි ඔහුගේ අප්රසන්න අත්දැකීම් විස්තර කරයි. කමල්සිරි ගමේ ජීවන රටාවට හා ඔහුගේ ප්රජාවට වෛර කරයි. ඔවුන් කෙරෙන් දුරස් වෙයි තම කුල සාධකය ප්රසිද්ධ වීම වැලැක්වීමට ඔහු සඳහා ඔහු තම සහෝදරියගේ විවාහ මංගල්යයට නොපැමිණීමට තීරණය කළේය. වැඩි වැඩියෙන් ඔහු පවුලේ අනෙක් අයගෙන් හා ගමෙන් විසන්ධි වූ දුරස්ථ චරිතයක් බවට පත්වේ.
මෙම නවකතාවේ සැබෑ වීරයා කමලසිරිගේ පියාය. විශාල නින්දාව, හිරිහැර හා පීඩාවන්ට ලක් වූ රෙදි සෝදන මිනිසා කිසි විටෙකත් පද්ධතියේ වහලෙකු නොවීය. ඔහු නිහඞ විරෝධතාකරුවෙකු ලෙස ඔහු පද්ධතියට අභියෝග කළේය. ඔහු තම පුතාව හදා වඩා උසස් අධ්යාපනයක් සහ උසස් සමාජ තනතුරක් ලබා දී ගමේ කුල පීඩනයට එදිරිව සටන් කිරීමටය. . නමුත් කමල්සිරි කිසි විටෙකත් මහලු මිනිසාගේ අපේක්ෂාවන්ට එකඟව ජීවත් නොවීය. මහලු මිනිසා වැනි ආත්මයක් නොතිබූ කමල්සිරි, කුල සම්බන්ධ ගැටළු මතු වූ විට ආරක්ෂක යාන්ත්රණ ගණනාවක් භාවිතා කළේය.
රාජපක්ෂ වලව්ව ශ්රී ලංකා සමාජ ඉතිහාසයේ කථාංග කිහිපයක් නියෝජනය කරයි. අර්ධ වැඩවසම්වාදයේ අවසානය, දේශපාලන බලය හා සම්බන්ධ නව ව්යාපාරික පන්තියේ නැගීම සහ රටේ පරිපාලන පන්තිය බවට පත්වූ නිදහස් අධ්යාපනයේ දරුවන් ය. කමලසිරිගේ චරිතය තුළින් නිදහස් අධ්යාපනයේ දරුවන්ගේ දුක්ඛිත තත්වය කේ. ජයතිලක හෙළි කරයි. මෙම දරුවන්ගෙන් වැඩි දෙනෙක් පැමිණියේ ගමේ පාසල්වලිනි. ඔවුන් දක්ෂ හා වෙහෙස මහන්සි වී වැඩ කළ අයයි. ඔවුන්ගේ උසස් අධ්යාපනය අවසන් කිරීමෙන් පසු ඔවුන්ගෙන් වැඩි දෙනෙක් රජයේ සේවයට බැඳී විශාල නගරවල ජීවත් වීමට පටන් ගත්හ. ඔවුන් ක්රමයෙන් නගර ජීවිතයට අනුවර්තනය විය. කමලසිරි වැනි අය දැනුවත්ව සිටි අයට ඔවුන්ගේ මූලාරම්භය හා මූලයන් දරිද්රතාව , කුල පීඩනය ග්රාමීය පසුගාමීත්වය සමග බැඳී තිබුනු අතර ඒම සාධක ඔවුන්ගේ පෞරුෂත්වයට බෙහෙවින් බලපාන ලදි. ඔවුන් තමන් ගේ අතීත සමාජ ස්ථර සැඟවීමට හිතාමතා පියවර ගත්හ. කමලසිරි වැනි රජයේ නිලධාරීන් දේශපාලකයන් ගේ සපත්තු ලෙවකමින් රාජ්ය සේවය අගෞරවයට පත් කළහ.
කේ ජයතිලක පිලිබඳව කියවන්න : http://transyl2014.blogspot.com/2015/02/k-jayathilaka-great-literary-icon-and.html
කේ ජයතිලක පිලිබඳව කියවන්න : http://transyl2014.blogspot.com/2015/02/k-jayathilaka-great-literary-icon-and.html
No comments:
Post a Comment
Appreciate your constructive and meaningful comments