Friday, December 19, 2025

King Ravana is a Legendary Figure rather than a Documented Historical Individual



King Ravana is recognized as the primary antagonist in the ancient Hindu epic Ramayana, characterized as a ten-headed demon king from Sri Lanka. The question of his historical existence is contentious, lacking definitive archaeological evidence such as inscriptions or skeletal remains to substantiate his life. The discourse surrounding Ravana's potential existence in what is now Sri Lanka is deeply intertwined with traditional beliefs, literary interpretations, and academic inquiry, yet no archaeological findings have conclusively confirmed his historical reality. While many Sri Lankans and Hindus regard Sri Lanka as Ravana's kingdom, some scholars have suggested alternative locations. Notably, the Ram Setu, or Adam's Bridge, is often referenced as a construction by Rama's forces to access Ravana's realm; however, scientific assessments indicate it may be a submerged man-made structure dating back 3,500 to 5,000 years, with some geologists arguing for its natural origins. 

Historians frequently view the Ramayana as a symbolic tale derived from folk narratives that illustrate the expansion of Indo-Aryan tribes and their interactions with indigenous groups like the Goths, Kols, and Bhils. The earliest versions of Valmiki's Sanskrit text are believed to have been composed between the 7th and 4th centuries BCE, with a rare 6th-century manuscript found in the Asiatic Society Library in Kolkata, notable for its omission of the first and last books, suggesting later additions to Valmiki's original narrative. Furthermore, extensive excavations at Ayodhya and other locations mentioned in the Ramayana have not produced specific artifacts, such as inscriptions or royal seals, that would definitively link these sites to the events or time period described in the epic.

The Ramayana, along with the character of Ravana, serves as a mythical epic poem designed to impart lessons on Dharma, rather than being a factual narrative.

Thursday, December 18, 2025

රාවණා මිත්‍යාව




පුරාණ හින්දු වීර කාව්‍යයක් වන රාමායණයේ ප්‍රධාන විරුද්ධවාදියා ලෙස රාවණා රජු නම් කෙරෙන අතර , එහිදී ඔහු ලංකාවේ හිස් දහයක් ඇති යක්‍ෂ රජු ලෙස නිරූපණය කෙරේ. ඔහුගේ ජීවිතය සත්‍යාපනය කිරීම සඳහා සෙල්ලිපි හෝ ඇටසැකිලි අවශේෂ වැනි නිශ්චිත පුරාවිද්‍යාත්මක සාක්‍ෂි නොමැති බැවින් ඔහුගේ ඓතිහාසික පැවැත්ම විවාදාත්මක කාරණයක් ලෙස පවතී. රාවණා වර්තමානයේ ශ්‍රී ලංකාව ලෙස හඳුන්වන ප්‍රදේශයේ වාසය කළේද යන්න පිළිබඳ විවාදය සාම්ප්‍රදායික විශ්වාසයන්, සාහිත්‍ය අර්ථකථන සහ ශාස්ත්‍රීය පර්‍යේෂණ සමඟ බැඳී ඇත. නමුත් මේ දක්වා ඒ පිලිබඳව පුරාවිද්‍යාත්මක සාක්‍ෂි නොමැත​. 

බොහෝ  ශ්‍රී ලාංකිකයන් සහ හින්දු භක්තිකයන්   ශ්‍රී ලංකාව රාවණාගේ රාජ්‍යය ලෙස සලකන අතර, විවිධ විද්වතුන් විකල්ප ස්ථාන යෝජනා කරති. අද වන විට, ශ්‍රී ලංකාවේ හෝ ඉන්දියාවේ කිසිදු පුරාවිද්‍යාත්මක සොයාගැනීමක් ඓතිහාසික චරිතයක් ලෙස රාවණා පිළිබඳ නිශ්චිත සාක්‍ෂියක් ලෙස විශ්වීය වශයෙන් පිළිගෙන නොමැත. රාම් සේතු නොහොත් ආදම්ගේ පාලම බොහෝ විට රාවණාගේ රාජධානියට ප්‍රවේශ වීම සඳහා රාමගේ හමුදාවන් විසින් ඉදිකරන ලද ව්‍යුහයක් ජනප්‍රිය මතවාදයන් හුවා දැක්වූවද විද්‍යාත්මක සාක්‍ෂි   පෙන්නුම් කරන්නේ එය වසර 3,500 සිට 5,000 දක්වා දිවෙන ජලයෙන් යට වූ මිනිසා විසින් සාදන ලද නිර්මාණයක් විය හැකි බවයි, නමුත් බොහෝ භූ විද්‍යාඥයින් තර්ක කරන්නේ එය ස්වාභාවික සිදුවීමක් බවයි. 

ඉතිහාසඥයින් බොහෝ විට රාමායණය අර්ථකථනය කරන්නේ ඉන්දු-ආර්‍ය ගෝත්‍රිකයන්ගේ ව්‍යාප්තිය සහ ගොඬ්, කෝල් සහ භිල් වැනි ස්වදේශික ජනගහනය සමඟ ඔවුන්ගේ අන්තර්ක්‍රියා පිළිබිඹු කරන ජන කථා වලින් නිර්මානය වූ සංකේතාත්මක ආඛ්‍යානයක් ලෙස ය. විද්වත් වාර්තා  වලට අනුව වාල්මිකීගේ සංස්කෘත ග්‍රන්ථයේ මුල්ම අනුවාදයන් ක්‍රි.පූ. 7 සහ 4 වන සියවස් අතර රචනා කර ඇති අතර, කොල්කටාවේ ආසියාතික සංගමයේ පුස්තකාලයෙන් සොයා ගන්නා ලද දුර්ලභ 6 වන සියවසේ අත්පිටපතක් සමඟ. මෙම අත්පිටපත විශේෂයෙන් කැපී පෙනෙන්නේ එය පළමු සහ අවසාන පොත් වන බාල කන්ද සහ උත්තර කන්ද ඉවත් කර ඇති බැවින්, මෙම කොටස් පසුව වාල්මිකීගේ මුල් කෘතියට එකතු කරන ලද බවට අදහසක් පවතියි. තවද අයෝධ්‍යාවේ සහ රාමායණයේ  සඳහන් අනෙකුත් ස්ථානවල සිදු කරන ලද පුළුල් කැණීම්වලින්, රාමායණයේ  විස්තර කර ඇති සිදුවීම් හෝ යුගයට එම ස්ථාන සම්බන්ධ කරන සෙල්ලිපි, රාජකීය මුද්‍රා හෝ නිශ්චිත ආයුධ වැනි කිසිදු නිශ්චිත කෞතුක වස්තු හමු වී නොමැත.  අයෝධ්‍යාව වැනි ස්ථානවල පුරාවිද්‍යාත්මක සොයාගැනීම් බොහොමයක් ආසන්න වශයෙන් ක්‍රි.පූ. 800–1000 දක්වා දිවෙන අතර, එය සාමාන්‍යයෙන් සාම්ප්‍රදායික වාර්තාවල (වසර දහස් ගණනකට පෙර) රාමට පවරා ඇති යුගයට වඩා බොහෝ පසුකාලීන වේ. මේ අනුව රාමයණය සහ රාවනා යනු සත්‍ය කථාවක් නොව  ධර්මය ඉගැන්වීම සඳහා නිර්මාණය කරන ලද මිථ්‍යා වීර කාව්‍යයක් ලෙස හැඳින්විය හැක​.

Five Books are Ready for Purchase

 




1) Between Literature and Psychology ( Foreword   by  Professor Mary V. Seeman, OC MDCM, FRCPC DSc.  Professor Emerita    , Department of Psychiatry, University of Toronto) 

2)  Psychological Aspects of Buddhist Jātaka Stories ( Foreword by 
 Rolf B. Gainer, PhD, Chief Executive Officer, Neurologic Rehabilitation Institute at Brookhaven Hospital, Tulsa, Oklahoma)

3) Shell Shock to Palali Syndrome: PTSD Sri Lankan Experience (Foreword by  Professor Richard N. Lalonde,   Department of Psychology, York University, Canada) 

4) PTSD in the Soviet Union ; (Foreword by Dr Gordon Atherley M.D., PhD   LLD, Honoris Causa, from Canada’s Simon Fraser University) 


5) Clinical Meditation (Foreword by Brian Rees, MD, MPH, Colonel (retired) US Army, Executive Director, TM for Veterans Director, Operation Warrior Wellness)
LINK;   https://transyl2014.blogspot.com/2023/08/my-book-on-clinical-meditation-is.html










ජෝන් ඩොයිලි



ජෝන් ඩොයිලි (1774 – 1824) බ්‍රිතාන්‍ය පරිපාලන නිලධාරියෙකි. 1815 වසරේදී සිංහලේ රාජධානිය යටත්කරගැනීමේ ප්‍රධාන සැලසුම්කරු වූ අතර ඔහු 1801 දී ලංකාවට පැමිණියේය​.  

ජෝන් ඩොයිලි, දක්ෂ ඔත්තුකරුවෙකු සහ දක්ෂ මැනිපුලේටර් කෙනෙකු වූ අතර ඔහු සිංහල භාෂාව දක්ෂ ලෙස ඉගෙන ගෙන දේශීය සංස්කෘතියට අනුගත විය.  ඩොයිලි සිංහල භාෂාව, උඩරට සිරිත් විරිත් හා දේශීය සමාජය පිළිබඳව මනා අවබෝධයක් ඇති අයෙකු විය​. මෙම උපායමාර්ගික වෙස් මුහුණ ඔහුට ස්වදේශික ජනතාවගේ විශ්වාසය දිනා ගැනීමට ඉඩ සැලසීය. උඩරට රාජධානිය පිළිබඳ තීරණාත්මක බුද්ධි තොරතුරු සපයන වෙළඳුන් සහ බෞද්ධ භික්ෂූන් ඇතුළු තොරතුරු සපයන්නන්ගේ ජාලයක් ඩොයිලි විසින් ස්ථාපිත කරන ලදී. නිදසුනක් වශයෙන්, පූජ්‍ය අහුගොඩ, පූජ්‍ය ගොඩමුන්න, පූජ්‍ය හුරුක්ගමුව සහ පූජ්‍ය කොස්කන්දවල වැනි බෞද්ධ භික්ෂූන් ජෝන් ඩොයිලිගේ තොරතුරු සපයන්නන් විය.

සුවිශේෂී දක්ෂ බ්‍රිතාන්‍ය ඔත්තුකරුවෙකු වූ ඩොයිලි තොරතුරු වල අතිමහත් වටිනාකම තේරුම් ගත් අතර රජුට එරෙහිව මහජන මතය මෙහෙයවීම සඳහා මනෝවිද්‍යාත්මක උපක්‍රම භාවිතා කළේය. ශ්‍රී වික්‍රම රාජසිංහ රජු සහ නිලමෙලා අතර විරසක වර්ධනය කිරීම , ශ්‍රී වික්‍රම රාජසිංහ රජු ජනයා අතර අප්‍රිය කිරීම සඳහා විවිධ කටකතා නිර්මානය සහ ඒවා පැතිරවීම ඩොයිලි සාර්ථකව කලේය​. විශේෂයෙන් 1803 දී පළමු උඩරට ආක්‍රමණයේදී  බ්‍රිතාන්‍ය හමුදා විනාශකාරී පරාජයකින් පසුව, බ්‍රිතාන්‍යයන් උඩරට ප්‍රදේශය මිලිටරිමය නොවන ක්‍රමවේදයක්  මගින් අල්ලා ගැනීම සඳහා  අඩිතාලම දැමීමේදී ඔහුගේ උත්සාහයන් උපකාරී විය.

මුලින් මහනුවර අල්ලා ගැනීම සිදු වූ මෙම මෙහෙයුම අවසානයේ ගරිල්ලා යුද්ධයෙන් සලකුණු වූ පසුබැසීමකට හේතු වූ අතර එය බ්‍රිතාන්‍ය හමුදා විනාශ කළේය. උඩරට රාජධානිය අත්පත් කර ගැනීම මිලිටරිමය බලයෙන් නොව බුද්ධියෙන් සාක්ෂාත් කරගත හැකි බව ඩොයිලි විශ්වාස කළ අතර, පෘතුගීසි සහ ලන්දේසීන් අසාර්ථක වූ තැන අවසානයේ එය සාර්ථක වූ උපාය මාර්ගයකි. බ්‍රිතාන්‍ය ජයග්‍රහණයෙන් පසු, ඩොයිලි උඩරට පළාත්වල රජයේ නේවාසික සහ පළමු කොමසාරිස් ලෙස පත් කරන ලදී. 1815 උඩරට ගිවිසුම කෙටුම්පත් කරන ලද්දේ ජෝන් ඩොයිලි විසිනි. කෙසේ නමුත් ඩොයිලි ස්වදේශික ජනයා කෙරෙහි අනුකම්පාවෙන් ක්‍රියා කල අයෙකුද විය​.

ග්‍රෙගරි පවෙල්ගේ "ද කැන්ඩියන් වෝර්ස්: ද බ්‍රිතාන්‍ය ආමි ඉන් සිලෝන්, 1803–1818" නම් පොතෙන් ඩොයිලිගේ මරණය සියදිවි නසා ගැනීමක් බව යෝජනා කළද, බොහෝ ඉතිහාසඥයින් මෙම ප්‍රකාශයට අභියෝග කරමින්, 1824 මැයි මාසයේදී සත් කෝරලයේදී  නිල සංචාරයක් අතරතුර ඔහු නිදන්ගත උණ රෝගයකට ගොදුරු වූ බව ප්‍රකාශ කරති.

Wednesday, December 17, 2025

Psychological Aspects of Buddhist Jātaka Stories by Dr. Ruwan M. Jayatunge




In his 2014 work, "Psychological Aspects of Buddhist Jātaka Stories," Dr. Ruwan M. Jayatunge offers a contemporary clinical perspective on the ancient Jātaka tales, positing that these narratives functioned as an early form of a Diagnostic and Statistical Manual (DSM). He contends that the Jātaka stories were crafted to illuminate human nature and to enhance understanding of the thought and behavior patterns that lead to psychological distress. The book highlights various characters within the tales who exhibit symptoms aligning with modern psychiatric/psychological conditions. Dr. Jayatunge draws parallels between Buddhist "case methods" and contemporary psychotherapy, suggesting that the Jātaka storyteller engaged in psychological analysis long before Freud's time. Furthermore, he emphasizes that these narratives cultivated a compassionate approach to mental illness in ancient Buddhist cultures, promoting empathy for those suffering rather than ostracizing them.



Rolf B. Gainer, PhD,
Chief Executive Officer,
Neurologic Rehabilitation Institute at Brookhaven Hospital,
Tulsa, Oklahoma




Find Us On Facebook